Hudson: cel mai mare onorariu pe care l-am incasat a fost de 60.000 de euro

Cel mai mare tarif incasat de compania cu activitati de recrutare si talent management Hudson Romania a fost de 60.000 de euro. In general nu lucram pe baza de success fee, deoarece avand in vedere ca 90% din activitatea noastra are loc inainte de a trimite rezultatele clientilor, este normal sa fim platiti inainte.

“Am primit acesti bani, insa astfel de fee-uri (comisioane - n.r.) reprezinta o raritate”, spune Stephen Moroz, country manager la Hudson Romania, care adauga ca o recrutare dureaza intre 4 si 6 saptamani. “In general nu lucram pe baza de success fee, deoarece avand in vedere ca 90% din activitatea noastra are loc inainte de a trimite rezultatele clientilor, este normal sa fim platiti inainte”, afirma Moroz. Pentru perioada urmatoare, country managerul companiei nu considera oportuna deschiderea unui birou in afara Bucurestiului, “in conditiile in care 90% din activitatea noastra se desfasoara prin intermediul telefonului si al internetului”.

Stephen Moroz nu a ajuns in Romania prin intermediul internetului, ci prin biroul polonez al Hudson. “Totul a inceput de la faptul ca mi-am trimis CV-ul camerei de comert americane din Polonia. Am lucrat la biroul din Polonia al Hudson, iar apoi am fost transferat in Romania, pentru a demara proiectul de pe piata locala, iar din 2001 am fost numit in functia de country manager”, mentioneaza oficialul firmei de recrutare.

Daca atunci cand a venit pentru prima oara in domeniul local al resurselor umane constata ca piata este imatura, acum crede ca lucrurile au evoluat in bine de la an la an. Totusi, daca ar fi sa mentioneze o problema cheie a pietei locale de recrutare, ar fi cea a ofertei reduse in raport cu cererea foarte mare. “Clientii nostri sunt extrem de pretentiosi si vor candidati foarte bine pregatiti, care sa si doreasca sa lucreze pentru ei”, afirma Moroz.

Dezechilibrul dintre cerere si oferta duce la aparitia unui deficit de personal care va continua sa existe si in viitor, pe fondul investitiilor straine directe si al cresterii economiei locale. “Toate acestea se reduc la un razboi al angajatorilor pentru talente”, subliniaza Moroz. Mai mult, el apreciaza ca schimbarea rapida a locului de munca pare sa fie un trend caracteristic economiilor aflate in dezvoltare. “Sper ca fluctuatia de personal sa se reduca in urmatoarea perioada. Angajatii ambitiosi si sinceri vor sa obtina cat mai multa experienta si salarii cat mai ridicate.

De aceea, isi schimba jobul pentru o pozitie superioara si pentru un salariu mai mare intr-o alta companie. Cred insa ca lucrurile vor deveni mai stabile, asa cum se intampla in Europa Occidentala”, afirma Moroz. In 2007, Hudson Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 500.000 de euro si un profit de net de 100.000 de euro. Pentru 2008, compania si-a bugetat afaceri de 750.000 de euro si un profit de 150.000 de euro. Aproximativ 80% din businessul companiei este generat de partea de recrutare, in vreme ce restul de 20 % provin din consultanta in talent management.

“Estimarile pe anul acesta se bazeaza pe cresterea numarului de angajati, in prezent compania avand 16 salariati, cu 6 mai mult decat anul trecut. Totodata, cresterea preconizata pentru 2008 se datoreaza si extinderii portofoliului de clienti”, spune Moroz. Country managerul companiei de recrutare spune ca numarul angajatilor va ramane acelasi cel putin pana in ultimul trimestru al lui 2008. “Este foarte probabil ca dupa aceasta data sa aiba loc o majorare de personal. Intotdeauna suntem in cautare de oameni care sa fie compatibili cu ceea ce inseamna cultura companiei”, spune Moroz.

Autor: Liviu Florea , ZF

Ultimele articole

»
»
»