Jumatate dintre deciziile de recrutare sunt gresite


V-ati intrebat vreodata de ce entuziasmul managerilor dispare adesea dupa primele cateva zile la un job nou? Cel mai probabil, si nu exista nicio modalitate de a spune acest lucru intr-un fel mai frumos, cauza este faptul ca regreta ca v-au angajat. Sa gresesti atat de des inseamna insa si costuri foarte mari pe care trebuie sa le acopere compania.

Acestea sunt rezultatul performantei scazute a angajatilor, a faptului ca acestia sunt mai putin motivati si a unei fluctuatii ridicate de personal. Din aceste motive, costurile pot ajunge pana la milioane de dolari, arata un studiu al firmei de recrutare The Recruiting Roundtablef realizat pe piata americana.

Pe de alta parte, cercetarea arata ca un numar similar de noi angajati sunt nemultumiti de mediul de lucru, colegi sau manageri. De fapt, patru din zece persoane nou angajate de catre companie s-au plans ca informatiile pe care le primeau in legatura cu noul job in momentul in care aplicau nu erau exacte. Atat angajatii, cat si angajatorii au fost de acord ca au luat decizii corecte numai in jumatate din cazurile in care au facut recrutari. "Dat fiind costurile ridicate pe care le implica fluctuatia mare de personal, organizatiile nu-si mai permit sa faca greseli in momentul angajarii", a aratat Donna L. Weiss, senior director in cadrul companiei.

Dupa ce au analizat informatiile primite de la mai mult de 8.500 de manageri care se ocupa de recrutare si 19.000 de persoane proaspat angajate, specialistii de la The Recruiting Roundtable au identificat cele mai importante trei motive pentru care organizatiile esueaza in a angaja oameni de care sa fie ulterior multumite. Primul motiv este faptul ca managerii se bazeaza prea mult pe capacitatea candidatilor de a se descrie, in loc sa le ceara sa demonstreze ce pot sa faca cu adevarat.

Al doilea motiv se refera la incapacitatea managerilor de a urmari un proces de selectie consistent, bazat pe informatii concrete. La acestea se adauga incapacitatea de a oferi candidatilor suficienta informatie in legatura cu felul in care este cu adevarat jobul ramas liber. In acelasi timp, ceea ce trebuie sa faca atat managerii, cat si angajatorii, este sa renunte la procesul traditional de selectie a personalului si sa includa in acest proces o componenta "experientiala".

"Oferindu-le candidatilor o experienta, care este fie "on the job", fie este esentiala pentru a avea succes in profesia respectiva, organizatiile pot observa mult mai bine abilitatile candidatilor si, pe de alta parte, candidatii isi pot da seama mai bine care este specificului jobului. Aceasta este o modalitate sa obtii mai multe castiguri, de ambele parti", a mai explicat Weiss.
 

Autor: ZF, ZF
Taguri: Recrutare, Manageri, Job

Ultimele articole

»
»
»