Studentii romani vor MBA, desi nu stiu ce presupune programul

 Majoritatea studentilor romani prezenti la targul International de Master si MBA RIMME care a avut loc la sfarsitul saptamanii trecute vor sa se inscrie la un program de MBA, desi nu stiu ce presupune acesta. "Peste 80% din studentii care au venit la noi la stand au spus ca vor atat MBA-uri, cat si mastere, dar nu stiu sa faca diferenta dintre ele. O singura persoana a venit la noi si stia despre program", sustine Iulia Stefanescu, program manager al MBA-ului de management al proiectelor si proceselor in cadrul scolii de business WU Executive Academy, care mai ofera pe piata locala si un Executive MBA.

"In general, studentii din primii ani sunt mai putin documentati, iar cei din anii terminali intreaba pentru inscrierile in viitor. Ciudat a fost ca au venit la targ si oamenii din provincie care nu au terminat inca o facultate", precizeaza Dora Surugiu, programs manager in cadrul scolii de afaceri CEU Business School, care ofera pe piata locala un program de Executive MBA.Daca inainte de inceperea targului educational, organizatorii se asteptau la un numar de 2.500 de vizitatori, ei si-au redus estimarile la 2.000 de participanti. Circa 400 de persoane, din care cei multi studenti, au vizitat targul in primele ore. "Studentii romani au fost cei mai numerosi, fiind interesati in special de ofertele de master.

Multi dintre ei nu sunt foarte hotarati si de aceea au venit la noi la stand pentru consiliere", sustine Andreea Turdasan, events coordinator in cadrul Grupului Educativa, organizator al evenimentului. Organizatorii au motivat ca numarul studentilor prezenti la targ este mai mare deoarece majoritatea managerilor - care se inscriu in profilul candidatilor pentru un MBA - sunt in timpul programului de lucru si nu pot ajunge la targ decat seara. In cadrul evenimentului, trei institutii - Cotrugli Business School, CEU Business School si Fundatia Dinu Patriciu si-au prezentat ofertele de burse, in valoare totala de peste 50.000 euro. Adelina Mihai
 

Autor: Adelina Mihai, ZF