Angajarile pe timp de criza, semn al unui brand solid de angajator

O companie care recruteaza intr-o perioada de criza are mai multe sanse sa mentina un brand de angajator puternic decat una care opereaza restructurari. "In aceasta perioada este foarte interesant sa auzi ca o companie angajeaza in loc sa dea afara. Insa, este posibil sa intalnesti cazuri in care aceste angajari in perioada de criza sa fie doar o felie dintr-o strategie mai larga a companiei, care sa duca de fapt tot la eficientizare de costuri", a spus Alina Simpetru, managing director al agentiei de publicitate TBWA Merlin si reprezentantul in Romania al The Disruption Consultancy, divizia de consultanta de strategie a grupului TBWA.

Oamenii pe care o companie ii angajeaza au o influenta semnificativa asupra perceptiei brandului de angajator. "Daca eu maine angajez un specialist in comunicare business to business, acest lucru poate sa spuna despre mine ca am expertiza in domeniul acesta. Este mai mult decat clar", a mai adaugat Simpetru in cadrul clubului de resurse umane, cu tema "Employer Branding", organizat de compania de training Exec-Edu.

Pe de alta parte, in ultimii ani, in mai multe domenii, a avut loc o inflatie din punctul de vedere al resurselor umane. "Daca te uiti la mai multe industrii, poti sa vezi ca firmele au angajat mai mult sau mai putin la liber. S-au angajat si persoane de care compania avea nevoie, dar si unele de care nu avea nevoie", spune Simpetru, care este de parere ca, in multe cazuri, criza a aparut doar pentru a pune la punct o ineficienta a politicilor de HR, mai mult decat "sa taie in carne vie".

Multe dintre disponibilizari, mai ales in industrii extrem de specializate, s-ar putea sa fie pur si simplu un efect al intrebarii "cum sa devenim mai eficienti" si nu "cum sa taiem si sa sacrificam". Avand in vedere aceste lucruri, si strategia companiilor de consultanta s-a schimbat. "Anul trecut ne uitam in piata pentru a vedea cu cat au crescut salariale, pentru a sti ce sa le oferim angajatilor, insa anul acesta am inceput sa ne uitam la ce pachete compensatori, la ce se intampla cu restructurarile", a spus si Alina Popescu, managerul diviziei de studii de remunerare al companiei de consultanta Hay Group Romania, in cadrul aceluiasi eveniment.

Primul lucru pe care trebuie sa il faca o companie pentru a construi un brand de angajator de succes este sa se uite la vectorii interni care conduc la succesul acestui brand si la loialitatea pe care o determina in randul angajatilor. Mai mult decat atat, relatia dintre brandul de companie, brandurile de produs ale companiei si brandul de angajator ar trebui sa fie fatetele unei viziuni unice.
 
 

Autor: Delia Oniga, ZF