Capgemini deschide un centru de outsourcing la Iasi si angajeaza 250 de oameni

Capgemini, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de consultanta si outsourcing din lume, cu venituri de 9 miliarde de euro anul trecut si 92.000 de angajati pe plan mondial, va deschide un centru de outsourcing la Iasi. Noul centru tehnologic din Iasi, o investitie estimata la cateva milioane de euro, va oferi servicii de suport IT, inclusiv servicii de gestionare a proceselor si asistenta tehnica, initial pentru doi mari clienti Capgemini, fiind primul astfel de centru deschis in Moldova. Capgemini va angaja la Iasi 250 de specialisti pana la sfarsitul acestui an, 60 de angajari vor fi facute pana in septembrie.

Orasul Iasi a fost ales in primul rand datorita disponibilitatii fortei de munca, spune Frank Wagenbauer, CEO al Capgemini Romania. „Am fost incantati de discutiile pe care le-am purtat la Iasi cu autoritatile locale si cu reprezentantii universitatilor. Deschiderea cu care ne-au primit si calitatea studentilor ne-au convins sa alegem acest oras", a spus Wagenbauer, precizand ca alternativa ar fi fost Cluj-Napoca. Matthias Keil, Chief Operations Officer (COO) al Capgemini Services Romania, spune ca in Romania forta de munca este mult mai bine pregatita decat in alte tari din regiune, principalul atu fiind nivelul ridicat al cunostintelor de limbi straine, iar angajatii de aici „duc o sarcina la bun sfarsit, fara sa fie nevoie sa le explici etapa cu etapa".

Consultanta pentru Petrom si UniCredit

Cele doua mari companii pentru care Capgemini va furniza servicii IT de la Iasi nu sunt prezente pe piata locala. Una dintre ele este o institutie financiara, iar cealalta activeaza in domeniul media. Un centru de outsourcing Capgemini reduce costurile unui client cu pana la 40%, sustin reprezentantii companiei. Francezii de la Capgemini au venit in Romania din 2005 si au un birou de consultanta cu 60 de angajati la Bucuresti.

Cei mai mari clienti sunt Petrom - pentru care ofera servicii de integrare in grupul austriac OMV, si Unicredit - pentru care au oferit servicii postachizitie, dupa ce banca a fuzionat in anul 2007 cu HVB si Tiriac Bank. Activitatea din biroul de consultanta de la Bucuresti este diferita de activitatea pe care o va desfasura Capgemini la Iasi, de externalizare a serviciilor IT. Genpact este primul jucator din BPO care a intrat pe piata locala in anul 2005 si are in prezent doua centre de servicii in Romania - Bucuresti si Cluj-Napoca - in care lucreaza aproximativ 1.400 de angajati, potrivit unor estimari ale ZF.

Gigantul american Accenture a fost a doua companie care a deschis un centru de BPO pe piata locala in 2006. Ulterior, au deschis operatiuni si indienii de la Wipro si cei de la WNS. O alta companie care are activitati in zona de BPO este TechTeam. Companiile de servicii IT si outsourcing au fost printre cei mai activi angajatori in ultimii ani, cu un numar de cateva mii de recrutari. In ultimii ani, firmele de outsorucing si-au indreptat atentia catre provincie, unde costurile sunt mai scazute si forta de munca mai ieftina. Salariile de intrare in centrele de outsourcing incep de la 200 de euro si pot urca pana la 400 - 600 de euro in cazul in care abilitatile tehnice sunt dublate de cunoasterea unor limbi straine rare.

Autor: Izabela Badarau, ZF

Ultimele articole

»
»
»