Interviu: Mihaela Manatu, director de resurse umane al Eureko: Primim cate 50 de CV-uri pe zi. Trei sferturi sunt aplicatii spontane

Grupul olandez Eureko, care detine Eureko Asigurari (fosta Interamerican) si Eureko Pensii, intentioneaza sa mai faca angajari anul acesta, printre pozitiile cautate numarandu-se cele de specialisti. "Primim in jur de 50 de CV-uri pe zi. Sunt neasteptat de multe. Unele tintesc anumite pozitii care au aparut pe site, dar aproape trei sferturi sunt spontane", spune Mihaela Manatu, director de resurse umane in cadrul Eureko, liderul pietei de asigurari private de sanatate, care numara 300 de angajati, 70 dintre acestia lucrand in cadrul Eureko Pensii si 230 la Eureko Asigurari. Manatu explica faptul ca CV-urile primite intra intr-o baza de date, la care se apeleaza ori de cate ori are loc un proces de recrutare.

"Facem in continuare angajari, exista pozitii noi, nu neaparat replacement-uri, care trebuie recrutate inevitabil. Nu sunt pozitii de volum, ci posturi foarte specializate, cum ar fi internal controller, marketing coordinator, care necesita un nivel avansat de pregatire", spune Manatu, care adauga ca in urmatorii doi ani numarul angajatilor va creste, insa acest lucru se va intampla in functie de felul in care se va dezvolta businessul. La inceputul acestui an, compania a trecut printr-un proces de rebranding, schimbandu-si numele din Interamerican in Eureko, dupa numele actionarului majoritar din Olanda. Datorita acestui lucru, dar si faptului ca firma a participat la sfarsitul anului trecut la targurile de joburi, gradul de recunoastere al companiei a crescut semnificativ. In plus, contextul pietei este favorabil angajarilor, numarul candidatilor fara un loc de munca fiind in crestere in ultima perioada, si in acest fel explicandu-se numarul crescut de CV-uri.

In acelasi timp, fluctuatia in randul angajatilor a scazut foarte mult, potrivit lui Manatu, care nu a oferit insa date concrete in acest sens. "In ultima perioada motivele de plecare n-au fost legate de oportunitati mai bune de cariera. In general, au fost motive personale, insa, in acelasi timp, nici piata nu i-a incurajat pe angajati sa faca schimbari de cariera", spune Manatu, care apreciaza ca angajatii au primit foarte pozitiv trecerea de la Intera-merican la Eureko, fiind foarte motivati sa ramana in companie. 
 
Au marit salariile cu 6% la inceputul anului
 
In luna ianuarie a acestui an, angajatii Eureko au primit o marire salariala de 6%, ca o masura de ajustare a salariilor la rata inflatiei. "In luna ianuarie a acestui an am facut o marire de 6%, adica am ajustat salariile la rata inflatiei. Acest lucru s-a intamplat in conditiile in care eram singura companie din piata care acorda cresteri salariale", spune Manatu. De asemenea, compania a acordat bonusuri angajatilor in luna martie, tichete cadou de Paste si de 8 martie. De asemenea, departamentul de resurse umane lucreaza in prezent la un proiect de "job grading" pentru a vedea care este diferenta intre salariile din companie si nivelul pietei.
 
S-a schimbat abordarea fata de angajat
 
Odata cu schimbarea de brand au avut loc si cateva schimbari la nivel de politici de resurse umane. "La nivel de HR s-a schimbat abordarea fata de angajat. Suntem mult mai aproape de angajati. Construim foarte multe programe destinate lor, iar grija pentru ei este mult mai evidenta. In plus, s-a imbunatatit foarte mult pachetul salarial si de beneficii", precizeaza Manatu. Directorul de HR da exemplu intalnirile cu angajatii care sunt mai putin formale acum, la cea din martie anul acesta fiind invitat actorul si scriitorul Dan Puric.

Tot in acest sens, angajatii vor fi implicati intr-un proces de optimizare a costurilor, care va dura patru saptamani, la sfarsitul acestuia cele mai bune idei fiind rasplatite cu premii in bani. Directorul de resurse umane explica faptul ca aceasta decizie nu are neaparat legatura cu situatia actuala. "Optimizarea proceselor se face indiferent de contextul economic. Nu poate fi numit cost-cutting, ci tine de o anumita eficientizare a proceselor", adauga Manatu.
 
Lanseaza o academie de training
 
Incepand cu luna aceasta, va fi lansata o academie de training pentru majoritatea angajatilor, bugetul de training fiind similar cu cel de anul trecut. "Companiile sunt mult mai deschise la negociere si poti sa faci mai mult training considerand bugetul de anul trecut. Cu aceiasi bani beneficiezi de mai multe sesiuni de training", spune Manatu, care adauga ca intentioneaza sa mareasca perioada de induction pentru angajatii nou-intrati in companie, care in prezent dureaza o zi, in timpul careia are loc o prezentare a companiei si a grupului.

De asemenea, incepand cu luna septembrie va fi lansat un program de recunoastere a realizarilor angajatilor. Astfel, in functie de merite, acestia vor fi recompensati cu premii ca bilete de concert sau excursii de doua zile la munte. Desi in ultimii ani compania a investit foarte mult in programe de teambuillding, de acum inainte abordarea va fi una diferita. Mai exact, vor fi organizate workshopuri interne cu peste 100 de angajati in cadrul carora va fi definita cultura organizatiei.

In plus, in septembrie va fi lansat un program de pregatire in domeniul actuariatului pentru tinerii absolventi ai facultatilor de matematica, cibernetica si statistica. Acesta se va derula timp de doi ani si jumatate, iar in primele sase luni candidatii selectati vor fi pregatiti in cadrul sediului din Romania, iar in urmatorii doi ani in sediile din Olanda, Irlanda sau Grecia, la finalul programului avand posibilitatea de a fi angajati in una din filialele din strainatate.
 
Eureko pe scurt:

    * 300 de angajati
    * 70 de angajati in Eureko Pensii si 230 in Eureko Asigurari
    * Prezenta pe plan local de 14 ani
    * Detine un numar de 350.000 de contracte incheiate
    * A inregistrat incasari de 6,65 mil. euro pe segmentul serviciilor medicale in 2008
    * Prime brute subscrise la asigurari de viata de 9,23 mil. euro anul trecut

Cariera

    * 37 de ani
    * iulie 2008 - prezent: human resources director, Eureko
    * noiembrie 2006 - iulie 2008: director reward and resourcing, Vodafone
    * februarie 2003 - octombrie 2006: manager compensation and benefits, Raiffeisen Bank
    * septembrie 2001 - ianuarie 2003: compensation and benefits analyst, Philip Morris Romania
    * ianuarie 2001 - august 2001: human resources administrator, Philip Morris Romania
    * 1990 - 1995: Facultatea de energetica, Universitatea Politehinica Bucuresti

Autor: Delia Oniga, ZF

Ultimele articole

»
»
»