Doncafé si-a luat de la Unilever manager de trade marketing

Compania israeliana Strauss Romania l-a numit pe Raoul Cojocaru, fostul Category Manager pe detergenti al Unilever, pe pozitia de Trade Marketing Manager. El o inlocuieste pe Ioana Doncea, care a plecat din companie. Cojocaru a fost recrutat de producatorul cafelei Doncafé si Fort dupa o experienta de 13 ani la Unilever, dintre care noua ani in departamentul de vanzari. "Provocarea in aceasta noua pozitie va fi sa dezvolt echipa de Trade Marketing plecand aproape de la zero", a afirmat Raoul Cojocaru. Din noua functie, el va coordona toate activitatile de marketing ale producatorului de cafea desfasurate in comert.

Strauss Romania a avut anul trecut afaceri de 66,8 mil. euro, in declin cu circa 11% fata de valoarea din 2008, potrivit datelor raportate de companie. In acest an, la conducerea subsidiarei locale a grupului a venit fostul director comercial al Heineken Romania, Marius Melesteu, la patru luni dupa demisia managerului israelian Matanya Schwartz. La scurt timp, compania a anuntat numirea lui Razvan Mircea, fostul Strategy & Marketing Director al Vel Pitar, la conducerea departamentului de marketing.

Strauss Romania a realizat in urma cu aproximativ doi ani cel mai mare rebranding de pe piata cafelei, cu un buget de promovare de 6 mil. euro, prin care marca Elita a devenit Doncafé. Aceasta schimbare a repozitionat compania pe segementul premium, fiind operate in acelasi timp cresteri de preturi la produsele din portofoliu pe parcursul anului 2008.

In 2009 insa, compania a raportat un declin al cotei de piata, care in momentul demararii proiectului de rebranding - la jumatatea lui 2008 - era estimata de directorul Strauss Romania la 33%. Piata de profil, estimata la aproximativ 250 de milioane de euro, este dominata de companii de talie internationala, cei mai mari jucatori fiind Kraft Foods, Strauss, Nescafé, Tchibo si Amigo.

Autor: Mihaela Popescu, ZF