Companiile alocă anual până la 200 € pentru dezvoltarea profesională şi trainingurile unui angajat

Bugetul anual alocat de companii pentru activităţile de dezvoltare profesională şi training este, în medie, de sub 200 de euro pe angajat, potrivit unui studiu realizat de asociaţia HR Club. HR Club şi Daedalus Millward Brown au realizat, în perioada aprilie - mai, un studiu pe un eşantion de peste 200 de manageri generali şi directori de resurse umane din România, analiza urmărind piaţa resurselor umane în primul trimestru al anului 2010, prin comparaţie cu ultimul trimestru al anului 2009. "O treime dintre respondenţi declară că bugetul alocat activităţilor de dezvoltare şi training este mai mic de 200 euro/angajat pe an. Între cele mai utilizate metode de instruire a angajaţilor rămân trainingul intern (86,2%) şi trainingul extern (66,6%), un loc important revenind şi platformelor de e-learning (40,1%). Programele de MBA reprezintă o modalitate restrânsă de dezvoltare a angajaţilor, doar 11,9% dintre companiile respondente investesc în astfel de programe", se arată într-un comunicat al asociaţiei.

Studiul arată că 87% din bugetul de resurse umane s-a îndreptat cu prioritate către activităţile de training şi dezvoltare profesională, către activităţile de remunerare şi cele de recrutare. De asemenea, analiza arată că bugetul mediu administrat de departamentul de resurse umane este de până la 5.000 de euro (19,3%) sau mai mult de 50.000 de euro (18% dintre respondenţi).

Majoritatea organizaţiilor s-au orientat către motivarea nonfinanciară a angajaţilor şi au optat pentru asigurarea unui mediu de lucru plăcut (45,6%), recunoaşterea oficială a meritelor angajaţilor lor (30%), întâlniri formale cu managementul de vârf al organizaţiei şi activităţi de învăţare şi dezvoltare (36%). De asemenea, 43,6% dintre companii au promovat 5% dintre angajaţi în primul trimestru al acestui an.

Dintre companiile respondente, au existat diferite abordări în planurile de recrutare pentru primul trimestru din acest an faţă de finele lui 2009. Cele mai căutate poziţii au fost cele de specialist (66,2%), urmate de angajaţii entry level (42,5%) şi middle level (40,4%).

Autor: Mediafax, ZF