Outsourcingul inca aduce profit

Ori de cate ori au existat in ultimul an incercari de a determina, pe cat posibil, cine sunt cei care au scapat de criza sau au avut chiar de castigat ceva din ea, companiile de pe piata de outsourcing apareau pe lista. Si in 2010 continua sa le mearga bine, insa pentru cat timp? "Acum mai bine de doua luni, la evenimentul "Meet the CEO" organizat de BUSINESS Magazin, Misu Negritoiu, presedintele ING Romania, spunea ca unul dintre secretele sale de management consta in externalizare. Atunci, Negritoiu le recomanda directorilor generali si antreprenorilor sa se foloseasca in cat mai mare masura de consultanta si de externalizarea de servicii, intrucat o companie nu trebuie sa se specializeze in orice fel de activitate cu care nu are tangenta, ci doar in cea de baza.

Cu alte cuvinte, efortul unei banci, spre exemplu, de a-si consuma energia si banii pe departamente proprii de relatii publice sau asistenta IT este inutil si neproductiv, mai ales intr-o perioada cand consolidarea activitatii de baza a unei afaceri este esentiala.

Sfatul lui Negritoiu sau, mai bine spus, modelul sau de management a fost urmat in ultimul an si jumatate de foarte multi alti manageri. De la sfarsitul lui 2008 si pana acum, companiile de outsourcing n-au facut decat sa creasca, si ca afaceri, si ca numar de angajati, si ca numar de clienti, desi nu joaca pe o piata foarte mare.

Cateva mii de oameni si-au gasit anul trecut de lucru in centre de outsourcing, atunci cand nimeni altcineva in piata nu mai angaja. La fel se va intampla si anul acesta, cand companiile de BPO (business process outsourcing) continua sa aiba printre putinele campanii sustinute de recrutare.

"In mod evident, pentru noi ultimul an si jumatate a fost foarte bun. Cu cat mediul economic s-a inrautatit, cu atat ne-au crescut afacerile si oportunitatile de dezvoltare pe toate pietele, dar in special in Romania", spune Nick Butt, directorul general al Accenture Romania, una dintre cele mai mari companii de BPO de pe piata.

Britanicul, care a ajuns in Romania in luna noiembrie pentru a consolida afacerea de aici, are un ton cu totul diferit fata de managerii companiilor din alte domenii. Nu a fost trimis aici pentru a trage compania pe linia de plutire, ci tocmai pentru a profita la maximum de oportunitatile pe care piata le ofera acum.

Relaxat si cu zambetul pe buze, da un verdict clar si interesant: "In acest moment, cele mai mari perspective de crestere in cadrul grupului si in special in randul filialelor din Europa Centrala si de Est le are Romania". Cand vorbeste despre aceste perspective, Butt are in vedere doua aspecte principale - costul cu forta de munca si abilitatea candidatilor de a stapani cat mai multe limbi straine.

Cititi articolul integral in editia tiparita a BUSINESS Magazin.

Autor: Ana Raduta, Bussines Magazin