Bogdan Garofeanu, managerul care a condus departamentul de
marketing al Red Bull România, Bulgaria şi Republica Moldova în
ultimii doi ani, a fost numit pe poziţia de director general al
companiei la începutul acestei săptămâni, la finalul mandatului lui
Mihuţ Crăciun, potrivit informaţiilor din Monitorul Oficial.
Garofeanu, în vârstă de 32 de ani, devine astfel cel mai tânăr
manager aflat la conducerea unui jucător de top din piaţa
băuturilor nonalcoolice, o industrie în care se învârt anual peste
un miliard de euro.
El conduce o companie cu circa 50 de angajaţi şi afaceri de aproape
18 mil. euro în 2009, care deţine o cotă estimată de ZF la peste
40-45% din segmentul băuturilor energizante.
Managerul a intrat în Red Bull în 2008 pe poziţia de Marketing
Manager pe România, Bulgaria şi Republica Moldova, iar cel mai
recent proiect mare pe care l-a coordonat a fost lansarea unei
categorii noi de produse în portofoliul local, Red Bull Shots. El a
fost manager de divizie la producătorul american de dulciuri
Mars.
Înainte de a intra în multinaţionale, Garofeanu a coordonat
proiectul de rebranding al Cramelor Prahova în Cramele Halewood
demarat la începutul lui 2005, de pe poziţia de Operations Manager
la cel mai mare exportator de vinuri din România.
Reprezentanţii Red Bull nu au dorit să ofere informaţii despre
schimbarea din managementul companiei.
Mihuţ Crăciun a fost primul director general al Red Bull România,
companie înfiinţată în 2004. Contactat de ZF, acesta a precizat că
a plecat din firmă la finalul mandatului său.
În septembrie 2004, când compania austriacă Red Bull a decis
deschiderea unei sucursale în România, pe piaţa locală erau
prezente circa 15 produse energizante, iar acum numărul acestora a
ajuns aproape de 100. Anterior, Red Bull a fost distribuit pe piaţa
locală timp 8 ani de către importatorul de băuturi BDG.
În ultimul an a fost o explozie de lansări de băuturi energizante
pe segmentul inferior de preţ. Cel mai mare impact pe piaţă l-ar
putea avea lansarea Elektrik, băutură produsă de grupul Romaqua în
urma extinderii producţiei în noua sa fabrică de bere de lângă
Sebeş.
Cei mai mari competitori ai Red Bull rămân însă brandurile Burn
(Coca-Cola) şi Power Horse (Dacardi Impex).
Afacerile Red Bull România au avut un declin de 17% anul trecut
faţă de 2008, până la 74,7 mil. lei (17,6 mil. euro), potrivit
datelor de la Registrul Comerţului. Profitul brut al companiei s-a
redus la jumătate în acest interval, ajungând la valoarea de 4
milioane de lei (0,9 mil. euro).