Trei sferturi dintre români au cunoştinţe financiare reduse, dar peste 90% vor să le dezvolte-studiu

Trei sferturi dintre consumatorii români au un nivel redus de înţelegere a chestiunilor legate de finanţele personale şi de administrarea acestora, dar peste 90% dintre aceştia intenţionează să îşi dezvolte cunoştinţele şi abilităţile legate de gestionarea banilor, potrivit unui studiu ING, citat de Mediafax.

În cadrul studiului "ING Consumer Resourcefulness", ING a dezvoltat un test de inteligenţă financiară, validat la nivel global ca instrument de măsurare a cunoştinţelor şi abilităţilor financiare ale consumatorilor. Studiul a fost realizat în zece ţări, respectiv Olanda, Belgia, Spania, România, Polonia, SUA, Mexic, India, Coreea şi Japonia.

Testul de inteligenţă financiară - "FQ test" - a inclus 13 întrebări axate pe patru direcţii: viitorul financiar, aspecte financiare legate de gospodărie, economisire şi investiţii. În funcţie de numărul răspunsurilor corecte, respondenţii au fost încadraţi în patru profile de cunoştinţe privind banii şi finanţele personale: neştiutor (0-4 răspunsuri corecte), începător (5-8 răspunsuri corecte), mediu (9-11 răspunsuri corecte) şi avansat (12-13 răspunsuri corecte).

"Rezultatele FQ test arată că, din rândul celor zece ţări incluse în studiu, consumatorii români au unul dintre cele mai reduse niveluri de cunoştinţe şi abilităţi financiare. Astfel, într-un clasament realizat în funcţie de ponderea profilelor «mediu» şi «avansat», japonezii (cu 44%), indienii (40%) şi coreenii (37%) sunt printre cei mai informaţi cu privire la chestiunile legate de bani. La polul opus se situează consumatorii spanioli (cu 24%), români (23%) şi mexicani (19%)", se arată într-un comunicat al ING.

În ceea ce-i priveşte pe români, 69% au un nivel redus de cunoştinţe financiare (încadrându-se în profilul «începători»), procent sensibil peste media globală, de 63%.

Autor: Ioan Dornescu, ZF