Cristina Bâtlan, în business de la majorat

Cristina Elena Bâtlan, 37 de ani, directorul de creaţie şi unul dintre acţionarii producătorului local de pantofi, genţi şi accesorii Musette, este prezentă de aproape 20 de ani în businessul românesc.

Revista Business Magazin a premiat-o recent pe Cristina Bâtlan cu premiul pentru antreprenoriat.

Cristina Bâtlan avea 18 ani şi era studentă la Facultatea de Drept când a decis să îşi deschidă propria companie. Nu lucrase niciodată înainte, a fost mereu propria ei şefă. Între timp a hotărât să abandoneze studiile universitare pentru a-şi concentra atenţia asupra companiei care astăzi este prezentă în unele dintre cele mai importante capitale ale modei şi care a avut anul trecut venituri de 5,6 mil. euro.

"Colecţia" de tineri manageri realizată de revista BUSINESS Magazin a ajuns anul acesta la 600 de tineri executivi. Cristina Elena Bâtlan, sau doamna "Musette", a început iniţial un business cu ţesături, pe care l-a dezvoltat sub brandul Musette timp de aproape un deceniu. În 2000 însă familia Bâtlan decide să deschidă o fabrică şi după cum spune chiar ea, să treacă la o nouă etapă. Acum Musette deţine două fabrici, unde produce circa 40.000 de perechi de pantofi şi 25.000 de genţi per colecţie, în condiţiile în care există două colecţii de bază şi două colecţii pronto-moda (cu un număr redus de produse) pe an, precum şi colecţii pentru evenimente speciale.

Produsele realizate în România, Musette le vinde atât pe piaţa locală cât şi în străinătate. Iniţial la New York la finalul anului trecut, Musette a ajuns în Luxemburg - statul cu al doilea cel mai mare PIB per capita la nivel mondial după Qatar -, în Ungaria la Budapesta cu două magazine şi în Israel. Toate cele patru magazine au fost deschise în sistem de franciză.

Ele s-au adăugat celor două magazine proprii din Bulgaria şi celui în franciză din Israel. În afara acestor opt unităţi de peste graniţe, Musette mai deţine 12 magazine pe piaţa locală.

Cristina Bâtlan spune că cel mai dificil moment din cariera sa a fost balansarea priorităţilor între familie şi carieră, în perioada când fiul său era foarte mic. Un astfel de moment a fost şi cel în care a decis internaţionalizarea companiei. "Am gândit pozitiv într-un moment în care piaţa de specialitate era în descreştere". Ea continuă să fie optimistă şi vrea ca peste zece ani să aibă 300 de magazine Musette în toată lumea.

Autor: Cristina Rosca, Business Magazin