Din serialul “Tinerii care trebuie să schimbe România”. Azi Ştefan Ichim, Panasonic

Ştefan Ichim, 36 de ani, şeful Panasonic România, vrea ca în viitorul apropiat să facă din compania pe care o conduce liderul pieţei de televizoare.

Absolvent al Facultăţii de Management din cadrul Aca­de­miei de Studii Economice din Bucureşti, Ştefan Ichim s-a alăturat echipei Panasonic în 2000, ocupând funcţia de repre­zen­tat de vânzări pentru Business System Division şi având ca respon­sabilităţi segmentele telecom, securitate şi prezentarea pro­duselor. "Cu siguranţă că cel mai frumos moment din cariera mea a fost acela în care m-am alăturat echipei Pana­sonic. Pentru mine a reprezentat oportunitatea de a mă perfecţiona profesional", spune Ştefan Ichim.

El este unul dintre cei 600 de tineri manageri pe care re­vis­ta Business Magazin i-a propus în ultimii şase ani ca o solu­ţie pentru schimbarea României

După funcţia deţinută în vânzări, Ichim a ocupat pos­tu­rile de coordonator de vânzări şi mar­keting şi country ma­na­ger, poziţie pe care o are şi în prezent. "Suntem hotărâţi să im­punem Panasonic ca lider pe piaţa locală. Acesta este prin­ci­palul obiectiv şi toate celelalte acţiuni se concentrează în această direcţie", completează Ichim, pre­cizând că încă mai are multe de realizat în cadrul companiei şi că în viitorul apro­piat nu se poate vedea decât la Panasonic.

Anul acesta în Ro­mâ­nia se vor vinde 8.000 de te­le­vizoare 3D, dublu faţă de anul trecut. Acest segment însă reprezintă doar 1% din în­treaga piaţă, care a fost de 500.000 de unităţi în 2010, con­form companiei de cer­ce­tare GfK. La nivelul întregii pieţe de televizoare, Ichim vede o creştere de 20% pen­tru acest an, care nu se bazea­ză neapărat pe creşterea pu­terii de cumpărare, ci pe faptul că românii au deja în spate doi ani de criză. "Trebuie să trăiască în continuare", spune Ichim precizând că se aşteaptă ca în 2011 piaţa de televizoare să revină pe valori normale, însă nu la nivelul din 2008. Acest avans are la bază faptul că, după doi ani de criză, românii vor începe să cheltuiască mai mult. "E un vis prea frumos să putem reveni la acelaşi nivel de acum trei ani. Nu mai sunt nici banii şi nici condiţiile de creditare de atunci deoarece băncile sunt reticiente acum."