Joburile in resurse umane, tot mai la moda

Daca in urma cu ceva vreme ultima moda era sa ai un job in publicitate sau PR, in prezent, resursele umane sunt "pe val". Dovada? Interesul in crestere al candidatilor pentru posturile din acest domeniu.
"Pe langa faptul ca domeniul resurselor umane este la moda, asa cum anul trecut era la moda PR-ul, companiile au descoperit de-abia acum ca problema performantei si a eficientei in munca are o importanta foarte mare. De asemenea, au inceput sa vina solicitari de audit de calitate de la clientii europeni, inclusiv pe partea de resurse umane", explica Mariana Frincu, project manager MyJob.ro, portal de joburi aflat in portofoliul NetBridge.

Astfel, dintre cele aproape 25.000 de aplicatii inregistrate in decursul celor trei saptamani ale targului online de joburi My Euro Job, organizat de myjob.ro, desfasurat in perioada 19 martie - 6 aprilie, in jur de 4.000 de solicitari au fost inregistrate pe domeniul resurse umane, adica mai bine de o cincime.  Frincu subliniaza ca mai important este faptul ca in majoritatea domeniilor de activitatea de pe piata fortei de munca exista probleme in ceea ce priveste identificarea unor candidati potriviti si, in consecinta, specialistii in resurse umane sunt si ei din ce in ce mai cautati. Pe langa resurse umane, domeniile cu cele mai multe inregistrari de CV-uri au fost cel financiar-bancar, cu 3.229 de aplicari, management, cu 2.087, si vanzari, cu peste 2.000 de CV-uri inscrise. Pentru publicitate si PR au existat 1.896 de aplicari, domeniul clasandu-se astfel pe locul 7, urmat de IT, cu 1.711 aplicari. Domeniul medical - farmaceutic a ocupat doar locul 11, cu 881 de aplicari.

"Spre deosebire de anii precedenti, domeniul cel mai cautat de catre participantii la targ a fost domeniul resurselor umane, in timp ce domeniul publicitate - PR, aflat altadata in topul preferintelor, s-a situat abia pe locul 7", a declarat Frincu. Ea a mai adaugat ca PR-ul nu este inca un instrument folosit la capacitatea sa maxima de catre companii, fiind adesea asimilat zonei de advertising pentru organizatii. "Pe de alta parte, in domeniul publicitatii nu exista foarte multe posturi de seniori, iar agentiile angajeaza mai mult juniori. Spre deosebire de acum doi ani cand a existat un boom al agentiilor mici, anul acesta agentiile mici nu au mai inregistrat acelasi nivel de dezvoltare", a adaugat ea.

Targul de joburi a adunat 24.817 aplicari la joburile oferite de cele aproape 700 de companii participante. Dintre cei aproape 400.000 de vizitatori inregistrati, mai mult de 19.000 si-au actualizat CV-urile sau au aplicat pentru joburi cu alte CV-uri noi. Organizatorii targului estimau la inceputul acestuia ca la finalul celor trei saptamani se vor face 1.500 de angajari. Dintre firmele inscrise la targ, cele mai multe au oferit posturi in vanzari si IT, cele doua domenii totalizand aproximativ 600 de firme. La anunturile acestora au aplicat peste 3.700 de candidati. Aproximativ 8.000 de noi inscrisi si-au completat CV-ul pe parcursul desfasurarii Targului, iar 11.000 dintre utilizatorii portalului de joburi www.MyJob.ro si-au reactualizat, cu aceasta ocazie, CV-urile. Portalul myjob.ro apartine companiei NetBridge. Veniturile obtinute de aceasta din publicitatea online s-au cifrat anul trecut la peste 2 milioane de euro. Infiintata in urma cu cinci ani, compania detine si site-urile trafic.ro, boom.ro (agentie de publicitate online), okazii.ro, myjob.ro, sentimente.ro, aman2.ro, weblog.ro si referat.ro.
In perioada 27-28 aprilie, MyJob, in parteneriat cu Targul de Cariere Bucuresti, va initia un demers in premiera pe piata de recrutare din Romania, punand la dispozitia participantilor la Targul de Cariere experienta si avantajele recrutarii online.

Participantii vor avea parte de discutii cu consilieri specializati si vor asista la traininguri, workshopuri si prezentari ale companiilor.

Ultimele articole

»
»
»