Noi deadline-uri pentru proiectul „CEO privat la stat“. Head-hunterii au o lună şi jumătate la dispoziţie ca să vâneze manageri pentru companiile de stat

Head-hunterii care vor să recruteze manageri din privat pentru companiile de stat vor primi în două săptămâni caietul de sarcini pentru marea licitaţie din proiectul "CEO privat la stat", pentru a putea participa la selecţia firmelor responsabile de plasarea executivilor de top. "Consultanţii s-au apucat deja de ela­borarea caietului de sarcini pentru licitaţie, care va fi gata în două săptămâni. Va mai dura încă două săptămâni înscrierea dosarelor, iar head-hunterii câştigători vor avea probabil o lună şi jumătate la dispoziţie pentru a găsi managerii", a spus Andrei Todea, directorul de cabinet al ministrului economiei Ion Ari­ton.

În prezent, firma de executive search Pedersen & Partners, în consorţiu cu consul­tanţii de la Roland Berger şi cu avocaţii de la NNDKP (Nestor) se ocupă de elaborarea ca­ietului de sarcini pentru licitaţia prin care Mi­nisterul Economiei va selecta firmele de head-hunting responsabile de recrutarea efectivă a managerilor.

Pedersen & Partners este firma care a câştigat prima licitaţie din proiectul "CEO privat la stat", prin care a fost desemnată să joace rolul de consultant al Ministerului Economiei şi să realizeze managementul de proiect.

Această licitaţie a avut însă şi o contestaţie din partea firmei de recrutare Lugera & Makler, a cărei soluţionare a întârziat derularea activităţilor propuse în cadrul proiectului.

Printre primele companii de stat care vor avea management privat se numără Poşta Română, Tarom, CFR Marfă, Electrificare CFR, Societatea Naţională a Lignitului Olte­nia, Hidroelectrica sau Electrica Furnizare.

Proiectul de introducere a mana­ge­men­tului privat la marile companii de stat repre­zintă prima încercare majoră a statului de a moderniza administraţia publică cu ajutorul profesioniştilor.

Cu toate acestea, unii consul­tanţi spun că un manager venit din privat nu va reuşi să optimizeze procesele atâta timp cât cel puţin o parte din companii nu vor fi privatizate.

Contractele cu Ministerul Economiei reprezintă o miză semnificativă pentru piaţa de head-hunting, având în vedere că se află în scădere pentru cel de-al treilea an consecutiv.

Deşi firmele de executive search formează o piaţă în valoare de 6-7 milioane de euro anual şi plasează, în medie, câte 200 de executivi de top în companiile locale, businessul lor a scăzut pentru că s-au văzut nevoite să-şi reducă din tarife.

Autor: Adelina Mihai, ZF