Au pe mână branduri de peste 220 mil. €. Cine sunt oamenii din spatele mărcilor Heineken

Andrea Veress, 30 de ani, Gabriela Gălăţanu, 39 de ani, şi Claudiu Lazăr, 43 de ani, sunt brand managerii pe care producătorul olandez de bere Heineken i-a recrutat pentru a gestiona portofoliul de mărci de pe piaţa locală şi care anual generează vânzări de peste 220 mil. euro. În industria berii, Heineken se află pe locul doi după Ursus şi are în portofoliu branduri precum Heineken, Silva, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, dar şi altele. Ziarul Financiar continuă în acest fel seria articolelor despre managerii care se ocupă de branduri (din industria bunurilor de larg consum), cele care sunt motorul oricărui business. Seria articolelor a început săptămâna trecută cu brand managerii PepsiCo (din cadrul diviziei de băuturi).

Dincolo de cifre, oamenii şi modul în care văd evoluţia pieţei îşi pun definitiv amprenta asupra politicii de dezvoltare a unei companii.

Brand managerii pot fi consideraţi oamenii din umbră ai companiilor, fiind destul de puţin vizibili.

Reprezentanţii firmelor de branding sunt însă de părere că deşi brand managerii sunt cei implicaţi în evoluţia brandurilor, ultimul cuvânt în legătură cu dezvoltarea acestora îl au totuşi directorii mai mari din companii.

Ajunge pe primul loc?

Angajatorul celor trei este cea mai profitabilă companie din industria locală a berii, având un rezultat net de 31,5 mil. euro anul trecut.

Heineken operează patru fabrici în prezent la Constanţa, Craiova, Miercurea Ciuc şi Târgu-Mureş şi are o echipă de peste 1.200 de persoane.

Pe o piaţă în scădere, în care ceilalţi concurenţi Ursus, Bergenbier sau URBB (United Romanian Breweries Bereprod) au traversat schimbări de management, Heineken continuă să câştige teren.

Jan Derck van Karnebeek, managing director, care a venit la conducerea companiei la începutul lunii aprilie 2009, este cel mai vechi executiv din industrie, în condiţiile în care Hezy Ovadia, actualul director general al URBB, şi-a început mandatul în ianuarie, Jens Hoesel, noul şef al Bergenbier în mai, iar la conducerea Ursus, noul şef începe din noiembrie.

Cu toate acestea, Heineken a închis o fabrică la începutul anului 2010, cea de la Haţeg (judeţul Hunedoara), unde producea 750.000 de hectolitri de bere sub brandurile Haţegana, Bucegi şi Golden Brau.

În toamna anului 2009 producătorul a anunţat că renunţă şi la producţia de malţ din secţiile de la Haţeg, Craiova şi Miercurea Ciuc.

Proiectele au continuat şi în primăvara aceasta, când Heineken a vândut două loturi de teren cu o suprafaţă cumulată de 3,7 hectare în cartierul bucureştean Militari către fondul spaniol de investiţii GED.

În prezent, Heineken se gândeşte să renunţe la terenul de 2,7 ha pe care a funcţionat fabrica de bere Griviţa din Bucureşti, unde ar putea fi dezvoltat un proiect imobiliar, şi este în discuţii pentru vânzarea acestei proprietăţi.

Fabrica de bere Griviţa a fost închisă de Heineken în 2004, producţia fiind mutată în celelalte centre pe care le avea.

Oamenii din spatele brandurilor

Cei trei brand manageri cu vârste de până la 45 de ani au ca principală responsabilitate, dezvoltarea strategiei pe termen lung.

Andrea Veress are 30 de ani şi ocupă poziţia de group brand manager global brands din august 2010.

Gabriela Gălăţanu are 39 de ani şi este din septembrie 2006 group brand manager Ciuc Premium şi Silva, în timp ce Claudiu Lazăr, 43 de ani, a venit în 2008 pe poziţia de senior brand manager.

Pe o piaţă a berii care continuă să scadă, sarcina lor nu este deloc uşoară. Cu toate acestea, volumele vândute în România au crescut, potrivit ultimului raport al firmei-mamă în care nu se precizează şi procentul de creştere.

În primele opt luni ale anului, piaţa de bere a scăzut cu 0,4%, potrivit calculelor ZF pe baza datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).

Autor: Ioana David, ZF

Ultimele articole

»
»
»