Unu din trei angajatori recrutează mai greu din cauza lipsei de experienţă a candidaţilor

Angajatorii români spun că lipsa de experienţă (34%) şi lipsa de cunoştinţe de afaceri, academice sau a calificărilor profesio­nale (28%) ale candidaţilor sunt principalele motive pentru care nu-şi pot acoperi posturile scoase la concurs, potrivit unui studiu lansat astăzi de grupul cu activităţi în domeniul resurselor umane ManpowerGroup România. De asemenea, una din cinci companii (21%) a avut dificultăţi la recrutare din cauză că persoanele chemate la interviul de angajare îşi doreau un salariu mai mare decât cel oferit pentru poziţia respectivă.

Studiul arată că, în situaţia economică actuală, în care companiile vor un grad ridicat de eficienţă cu resurse puţine, angajatorii preferă să mai aştepte până găsesc candidaţii potriviţi.

Specialiştii avertizează însă că o astfel de strategie ar putea afecta loialitatea anga­jaţilor pe termen lung. "Cei mai buni angajaţi sau «personalul talentat» sunt noţiuni care azi înseamnă altceva faţă de anii '90. Organizaţiile care nu adaptează modul de relaţionare cu aceştia nu vor putea fi magnetul care să atragă indivizi cu un potenţial uman ridicat, ci vor fi doar martorii mobilităţii acestora.

Este un fenomen care se simte deja în România şi care va începe să-şi producă efectele, chiar dacă oferta de locuri de muncă este în continuare limitată", a spus Valentin Petrof, Country Manager al ManpowerGroup Romania.

Cu toate acestea, mediul privat a făcut peste 100.000 de noi angajări de la începutul anului, numărul de salariaţi ajungând la 4,2 milioane la finele lunii septembrie.

Statisticile arată însă că, prin comparaţie cu alte ţări, deficitul de candidaţi care să corespundă cu poziţiile vacante în România este mai redus.

Aproximativ trei sferturi din angajatorii la nivel mondial (73%) au invocat lipsa de experienţă, de calificări şi competenţe drept principalele motive pentru care nu reuşesc să acopere poziţiile deschise.

Angajatorii caută candidaţi flexibili, cu competenţe tehnice solide şi abilităţi care să corespundă mediului de lucru în care activează (cunoscute drept competenţe "soft"), deşi în continuare aceştia încearcă să atragă şi respectiv să reţină astfel de persoane utilizând metode demodate, care se dovedesc ineficiente.

La rândul lor, candidaţii trebuie să demonstreze că îşi pot utiliza competenţele şi calificările în mai multe direcţii, în posturi şi chiar industrii diferite.

Un alt studiu al ManpowerGroup privind deficitul de talente arată că angajatorii invocă spiritul de echipă drept principala competenţă care lipseşte în rândul candidaţilor şi al celor proaspăt angajaţi, iar competenţele de natură interpersonală şi nivelul de motivaţie/ entuziasm se situează pe următoarele locuri.

Specialiştii recomandă angajatorilor care fac recrutări să dezvolte descrierile posturilor scoase la concurs şi să explice mai bine rolul pe care candidaţii urmează să-l ocupe în companie.

ManpowerGroup România este unul dintre jucătorii din top 5 de pe piaţa serviciilor de resurse umane, care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri estimată la 18,7 mil. euro, în creştere cu 48% faţă de anul anterior.

Principalii competitori ai companiei sunt Adecco România, Lugera & Makler, Trenkwalder sau APT.

Autor: Adelina Mihai, ZF

Ultimele articole

»
»
»