„Degeaba ai absolvit o facultate bună şi ai job de manager, dacă nu continui să înveţi“

Managerii trebuie să continue să înveţe, să-şi actualizeze cunoştinţele pe tot parcursul carierei şi să ţină pasul cu evoluţiile tehno­logice, dacă vor să evite greşelile predece­so­rilor - acesta este primul sfat pe care profesorul Bodo Schlegelmilch, decanul unei şcoli de afaceri din Viena, l-a acordat managerilor români în prima zi în care au început cursurile unui program de Executive MBA. "Chiar dacă ai o educaţie bună, un job bun şi o poziţie înaltă într-o companie, dacă nu continui să înveţi, vei constata că nu ai realizat nimic dacă nu ţii pasul cu schimbările tehnologice. eBay, cea mai mare companie din lume în domeniul licitaţiilor online, a fost fondată în 1995.

Wikipedia, enciclopedia online despre care studenţii îmi spun că dacă vorbesc despre ceva ce nu e pe Wikipedia, atunci nu există, a fost înfiinţată în 2003. Youtube, care a devenit deja o instituţie, a fost fondat în 2005, iar Facebook în 2004.

Trăim într-o eră digitală, lucrurile se schimbă foarte repede şi vor fi în continuare schimbări radicale", a spus marţi seară profesorul Bodo Schlegelmilch, decan al WU Executive Academy din Viena, care oferă pe piaţa locală cel mai scump program de Executive MBA (de 35.000 de euro).

Discursul său vine în contextul în care în dezbaterile de la nivel internaţional se discută despre faptul că o mare parte dintre manageri ţin cu greu pasul cu schimbările tehnologice, ceea ce are impact direct în evoluţia business-ului.

Liderii trebuie să ţină cont de noile schimbări de paradigmă aduse de evoluţiile tehnologice, dacă vor să fie în continuare performanţi.

Profesorul a amintit şi de câteva exemple din istorie ale managerilor care au luat decizii fără să se gândească la impactul pe care l-ar putea avea tehnologia în evoluţia business-ului.

"Fraza memorabilă a lui William Preece, inginerul-şef al British Post Office în 1878, este una dintre cele mai mari greşeli manageriale din istorie: «Americanii au nevoie de telefoane, dar noi nu. Avem destui curieri angajaţi»", a spus profesorul Schlegelmilch. 1878 este anul în care a avut loc prima convorbire telefonică în America.

Pe lângă actualizarea continuă a cunoştin­ţelor în materie de tehnologie, managerii trebuie să se gândească la valorizarea experienţelor pe care le-au învăţat alţi executivi cu care interacţionează, fie că le sunt colegi de MBA sau parteneri de afaceri.

"Un alt element important este tipul de educaţie pe care managerii îl aleg pentru a se dezvolta. Brandingul programului de MBA urmat este cheia prin care se poate valoriza o diplomă, având în vedere că, la nivel mondial, există între 8.000 şi 12.000 de programe de MBA", a mai spus Schlegelmilch.

ZF şi WU Executive Academy au acordat anul acesta o bursă în valoare de 35.000 de euro lui Ionuţ Gaotă, 29 de ani, un manager care lucrează de peste trei ani în Microsoft România, pentru a urma cursurile progra­mului de Executive MBA al WU Executive Academy din cadrul Universităţii de Ştiinţe Economice şi Administrative din Viena.

2011 este cel de-al treilea an consecutiv în care ZF a oferit această bursă.

Autor: Adelina Mihai, ZF