A scăzut cererea pentru petrecerile în restaurantele hotelurilor de lux

"Am alocat un buget de 50 de lei (12 euro) pentru fiecare persoană din firmă pentru petrecerea de Crăciun de anul acesta, nivel similar cu cel de anul trecut. Dat fiind că sunt 1.200 de angajaţi în Bucureşti, am decis ca fiecare departament să organizeze propria petrecere într-un restaurant separat în care să se încadreze bugetul", a declarat Adrian Mihai, unul dintre cei trei acţionari ai companiei de curierat Fan Courier, cu afaceri de 50 de milioane de euro anul acesta. Şi anul trecut firma a organizat o petrecere de Crăciun pentru angajaţi, bugetul pe anul acesta fiind cu 10% mai mare, având în vedere faptul că a crescut numărul angajaţilor.

Altfel spus, în jur de 14.000 de euro au fost alocaţi pentru petrecerea de Crăciun a Fan Courier în acest an.

A scăzut cererea pentru petreceri corporate de lux

Dacă anul trecut restaurantele din hotelurile de lux din Capitală erau ocupate de petreceri corporate, acum cererea este în scădere, dat fiind faptul că firmele au fost mai atente cu bugetele pentru petrecerea de Crăciun.

"În toată piaţa şi inclusiv la noi a scăzut numărul de petreceri corporate de Crăciun şi din cauză că unii dintre clienţi au ales spaţii mai puţin formale, precum cluburi, baruri, dar cea mai mare parte şi din raţiuni de politici financiare şi de recompensare a angajaţilor diferite faţă de cele din anii anteriori", a declarat Cristina Niţu, director de marketing şi de relaţii publice în cadrul hotelului de cinci stele JW Marriott din Bucureşti.

Ea nu a dat detalii cu privire la numărul de petreceri organizate şi nici informaţii legate de companiile care au avut astfel de solicitări.

Anul trecut cel mai ieftin meniu, care nu includea băuturi, costa 35 de euro de persoană, fără TVA.

Organizează petreceri pentru 100 până la 500 de invitaţi

Daniela Dumitrescu, directorul de marketing al hotelului de cinci stele Radisson Blu de pe Calea Victoriei, susţine că există două tipuri de evenimente pe care le organizează hotelul cu ocazia sărbătorilor de Crăciun, respectiv petrecerile solicitate de firme şi brunch-urile pentru persoane fizice.

"Primele petreceri corporate pentru Crăciun au început odată cu luna decembrie şi sunt programate până în pragul Crăciunului. Hotelul nostru va găzdui un număr similar de evenimente ca şi anul trecut, iar numărul de participanţi variază de la 100 până la 500 de invitaţi", a declarat Daniela Dumitrescu.

Ea a precizat că a observat un uşor trend descrescător în ceea ce priveşte amploarea acestor acţiuni şi că nu sunt în centrul atenţiei detaliile extravagante.

"Ne bucură să constatăm că cele mai multe companii care au organizat petrecerile de Crăciun la noi în anii precedenţi au revenit şi în 2011 (...)", a spus Daniela Dumitrescu, fără a preciza însă numărul sau numele companiilor care au organizat petreceri pentru angajaţi la hotelul de pe Calea Victoriei.

Recuperează cu brunch-urile de Crăciun

Pe lângă petrecerile de Crăciun, la Radisson se organizează şi brunch-uri, unde, de cele mai multe ori, vin familii. Preţul este de 220 de lei de persoană.

Şi la hotelul de cinci stele Hilton din Capitală se organizează brunch-uri.

"Noi organizăm brunch-urile festive, pe care le-am început pe 11 decembrie. În medie participă între 100-120 de persoane, însă de Crăciun ne aşteptăm să fie puţin mai mulţi (130-150 de persoane).

Preţul de persoană pentru brunch-ul festiv este de 220 de lei", a spus Manuela Mereş, directorul de relaţii publice al hotelului de cinci stele Athénée Palace Hilton.

Ea nu a putut face publice date legate de numărul de petreceri corporate organizate sau preţuri.

Chiar dacă în sezonul de iarnă pe litoralul românesc traficul este în scădere, unii hotelieri au pregătit oferte pentru petrecerile de Crăciun.

"Până în acest moment am organizat şase petreceri de Crăciun şi mai avem programate încă trei astfel de evenimente. Preţurile pornesc de la 79 lei de persoană", a declarat Simona Frăţilă, reservation & distribution manager la Golden Tulip din Mamaia.

Nici pub-urile sau sălile de ballroom nu au găzduit mai multe petreceri

"Numărul de petreceri corporate pentru Crăciun pe care le-am organizat este similar cu cel de anul trecut. Nu au fost petreceri cu foarte mulţi invitaţi", a spus Ada Cabac, directorul de relaţii publice al clubului Old City din Centrul Vechi al Capitalei şi a pub-ului cu acelaşi nume de pe strada Franceză.

Grigore Valentin, responsabil de organizare petreceri la Militari Residence Ballroom din Capitală, susţine că anul acesta s-au organizat doar patru petreceri de Crăciun pentru companii, unde numărul de angajaţi a variat între 150 şi 400 de persoane.

"Ne aşteptam ca anul acesta cererea să fie mai mare. Am primit solicitări de la companii din farma şi auto. Bugetul alocat de persoană a variat între 25 şi 40 de euro", a declarat Grigore Valentin.

Autor: Mirabela Tiron, ZF

Ultimele articole

»
»
»