Noi schimbări la conducerea Ursus

Ursus Breweries, cel mai mare jucător din piaţa locală a berii după cifra de afaceri din 2010, l-a numit pe românul Mihai Bârsan în funcţia de vicepreşedinte de marketing al companiei. Românul în vârstă de 33 de ani, al cărui mandat va începe la 1aprilie 2012, îl înlocuieşte în această funcţie pe Grant McKenzie numit la conducerea echipei de marketing a grupului SAB Miller din Cehia. SAB Miller este compania care deţine Ursus Breweries. "Suntem încrezători că experienţa internaţională acumulată de Mihai, la care se alătură cunoaşterea consu­ma­torilor români, se va reflecta pozitiv asupra portofoliului de mărci al Ursus Breweries", a spus Andrew Highcock, preşe­dintele Ursus Breweries.

Mihai Bârsan, cunoscut ca omul care a dus brandul Timişoreana pe primul loc în topul celor mai vândute mărci de bere din România, a venit în cadrul Ursus Breweries în martie 2005.

Patru ani mai târziu el a fost numit marketing manager SAB Miller Europa, devenind la acel moment executivul român cu cea mai înaltă funcţie în cadrul SAB Miller. Tot în 2009, în octom­brie, a preluat con­du­cerea departamentului de marketing în Slo­va­cia.

Înainte de veni­rea la Ursus Bârsan a deţinut în cadrul gru­pului Procter & Gam­ble poziţiile de mar­ke­ting leader pe Bul­garia şi marketing lea­der pe pieţele în curs de dezvol­tare, respec­tiv Albania, Mace­do­nia, Kosovo şi Mun­te­negru. În cadrul P&G el a lansat branduri ca Mr. Proper şi Fairy în regiunea Balcani şi a construit imaginea bran­du­lui Ace.

Mihai Bârsan, de profesie inginer chimist, va prelua noua sa funcţie de la Grant McKenzie. Acesta din urmă s-a alăturat Ursus Breweries în aprilie 2009. Anterior el a condus departamentul de marketing şi trade al companiei Cervecera de Canarias (SABMiller Canare), din poziţia de director de mar­keting.

În cadrul Ursus a mai avut loc o schimbare, respectiv Krzysztof Andrzejewski a fost numit vicepreşedinte Vânzări şi Distribuţie, poziţie pentru care deţine interimatul din sep­tembrie 2011. Tot el va continua să conducă departa­mentul financiar, ca interimar, până la ocuparea funcţiei de către altcineva.

Krzysztof Andrzejewski şi-a început activitatea în cadrul Ursus Breweries în martie 2010.

Ursus Breweries a avut o cifră de afaceri de 279,6 milioane de euro în 2010, pierderi de 20,9 mil. euro şi 1.644 de angajaţi, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe. Ursus Breweries are în portofoliu branduri precum Timişoreana, Ursus, Ciucaş, Peroni, Pilsner Urquell şi altele.

Autor: Cristina Roşca, ZF