La ce se uită mai atent companiile? La CV sau la profilul de Facebook?

V-aţi gândit că profilul de pe Facebook ar putea fi o unealtă eficientă pentru evaluarea candidaţilor? Studiul echipei de cercetători de la universităţile Northern Illinois, Evansville şi Auburn a relevat faptul că reţelele de socializare pot determina personalitatea candidatului şi, implicit, viitoarele performanţe la locul de muncă, scrie The Wall Street Journal. Cercetătorii au evaluat profilele de Facebook ale 56 de studenţi angajaţi, inclusiv fotografiile, comentariile, educaţia şi hobby-urile lor. Şase luni mai târziu, cercetătorii au comparat rezultatele studiului cu cele ale evaluărilor de locul de muncă şi au ajuns la concluzia că există o corelaţie puternică între performanţa la locul de muncă şi calificativele obţinute în evaluarea profilului de Facebook.

Evaluatorii au acordat calificative favorabile studenţilor care călătoreau, aveau mulţi prieteni şi practicau numeroase activităţi în timpul liber.

"Fotografiile de la petreceri nu au depunctat studenţii, ci din contră au arătat că aceştia au o personalitate extrovertă şi sunt sociabili", explică Don Kluemper, profesor de management la Universitatea Northern Illinois.

Rezultatele demonstrează că Facebook poate fi pe viitor o modalitate eficientă de selecţie a candidaţilor deoarece oamenilor le este greu să se prefacă în faţa prietenilor.

Momentan, angajatorii evită să utilizeze reţelele de socializare în evaluarea aplicanţilor pentru a nu fi acuzaţi de discriminare pe criterii de rasă, sex sau religie. În prezent, un CV complet şi bine realizat reprezintă un factor determinant în evaluarea candidatului.

Pe viitor însă, locul CV-urilor ar putea fi luat de profilele reţelelor de socializare.

Autor: Paul Comşa, ZF

Ultimele articole

»
»
»