Care este preţul corect pe care o companie ar trebui să-l plătească unui headhunter?

O companie care apelează la serviciile unei firme de executive search pentru a-şi recruta un nou CEO cumpără, în primul rând, angajamentul headhunterului care va încerca să determine cel mai bun manager de top dintr-un domeniu să-şi schimbe jobul. De asemenea, confidenţialitatea este un alt aspect important care justifică tarifele practicate de headhunteri. "De regulă, consultantul în executive search primeşte o treime din salariul pe care îl va primi în primul an managerul plasat, acesta fiind tariful mediu încasat de firmele care lucrează (retained)", a spus Cristophe de Callatay, managing director Europe, Association of Executive Search Consultants (AESC), invitatul special al ZF la HR Conference 2012, eveniment care a avut loc săptămâna trecută.

Atunci când o companie caută să angajeze manageri are trei opţiuni: să facă recrutarea cu resurse proprii (prin departamentul de HR), să folosească recruiteri pe care să-i plătească doar atunci când proiectul se finalizează ("contingency") sau recruiteri pe care să-i plătească pe tot parcursul procesului de recrutare ("retained").

În România, un headhunter care lucrează "retained" primeşte o sumă de cel puţin 20.000 - 25.000 de euro pentru plasarea unui CEO dintr-o companie mare.

Autor: Adelina Mihai, ZF