Billa angajează 500 de oameni

Reţeaua de supermarketuri Billa ar putea depăşi în acest an 4.000 de angajaţi, în con­di­ţiile în care angajează între 350 şi 500 de per­soane în 2012, potrivit calculelor ZF pe baza numărului de deschideri şi a numărului mediu de angajaţi per magazin. Compania are în plan să deschidă cel puţin zece unităţi în 2012. "Angajările vor continua şi în 2012 în localităţile în care vom deschide noi unităţi, iar numărul de lucrători într-un magazin variază între 35 şi 50, pe formatele de ma­ga­zine spre care ne orientăm anul acesta", spune Sorana Georgia, cea care conduce reţeaua de magazine de mai puţin de un an de zile. În ultima perioadă, compania s-a orientat către magazine cu suprafeţe mai mici, de aproximativ 500 de metri pătraţi. "Acesta este un format pe care vrem să îl implementăm mai des în România", mai spune ea.

În 2012 reţeaua de super­marketuri va deschide cel puţin 10 magazine, finan­ţarea urmând a veni de la com­pania mamă care are lichi­dităţi deoarece a vândut în urmă cu circa un an şi ju­mă­tate reţeaua Selgros Cash & Carry către elveţienii de la Coop.

Anul trecut compania a inaugurat şase unităţi. Sorana Georgia spunea în urmă cu o lună că potenţial pentru noi unităţi încă există, atât în Bucureşti, cât şi în provincie.

Fiecare re­giune are însă o serie de particularităţi în funcţie de care îi este stabilit potenţialul, începând de la puterea de cumpărare şi şomaj şi continuând cu com­portamentul de consum.

De la începutul acestui an Billa a deschis două magazine în Arad şi Galaţi. Primul supermarket din 2012 a fost inaugurat la Arad la finalul lui martie în cadrul centrului co­mer­cial Ziridava.

Acesta a fost al patrulea maga­zin Billa din oraş. Şi în Galaţi lanţul de magazine a ajuns la patru unităţi cu cea deschisă azi în centrul comercial Winmarkt, care măsoară 531 mp.

În prezent, în reţeaua Billa din România, care numără 63 de magazine, sunt angajate peste 3.500 de persoane.

Sorana Georgia (48 de ani), care conduce reţeaua de supermarketuri din vara lui 2011, spunea recent că vrea să prindă Paştele cu câteva magazine noi, spre deosebire de anul trecut, când mai multe magazine au fost deschise pe final de an.

Reţeaua de supermarketuri parte a grupului Rewe a încercat să aştepte Paştele cu magazine noi pentru că acest lucru se va vedea şi în vânzări.

Şefa magazinelor Billa explică faptul că de obicei, în ultimele două-trei săptămâni înainte de Paşte încep să se simtă creşterile în volumul vânzărilor, cu un apogeu în cele câteva zile de dinainte de sărbători.

Ea mai spune că anul acesta vânzările vor creşte faţă de anul trecut în aceeaşi perioadă, fără a da însă cifre, şi totodată vor fi cu 20% mai mari faţă de o lună normală.

Sorana Georgia, directorul lanţului de supermarketuri Billa şi singura româncă din fruntea uneia dintre cele 13 reţele de comerţ modern de pe piaţa locală, spune că 2012 va fi cel mai bun an pentru compania pe care o conduce atât din punctul de vedere al cifrei de afaceri, cât şi al numărului de deschideri.

Esti­mările Billa vin după ce anul trecut afa­ce­rile au crescut uşor în pofida scăderii de trei procente a consumului. În 2010 cifra de afaceri a lanţului de super­marketuri a fost de 272 mil. euro.

În 2009, cel mai bun an pentru expan­siune, Billa a deschis 12 unităţi noi, însă dintre acestea o parte erau preluate de la Spar. Nici în prezent însă Sorana Georgia, directorul executiv al lanţului Billa, nu exclude po­sibilitatea preluării de spaţii de la competitori.

"În general, strategia noastră este să des­chidem magazine de la zero, dar dacă piaţa ne oferă oportunitea de a prelua un lanţ deja deschis sau doar câteva magazine dintr-un lanţ - aşa cum s-a mai întâmplat în trecut - vom analiza cu atenţie dacă este un mo­ment oportun şi dacă acest lucru ne poate aduce beneficii pe termen lung", mai spune ea.

Pentru moment compania se con­centrează pe deschiderea de magazine proprii în zona urbană. Reţeaua nu exclude pe viitor posibilitatea de a se uita şi către zona rurală, "dar nu face parte din planurile noastre pe termen scurt".

Mega Image, concurentul Billa, este unul dintre puţinii retaileri moderni care au pătruns şi în zona rurală.

Autor: Cristina Roşca, ZF

Ultimele articole

»
»
»