Dilema managerilor: de ce pleaca angajatii din companii?

Un studiu efectuat de companiile de consultanta de resurse umane Watson Wyatt Worldwide si WorldatWork a descoperit ca in Statele Unite ale Americii se inregistreaza cea mai mare rata de migrare a fortei de munca, de aproximativ 11%, spre deosebire de nivelul de 5% din companiile prezente in America Latina.

Cercetarile efectuate pe un esantion reprezentativ de 946 de companii si 13.000 de angajati au descoperit ca incercarile companiilor de a limita aceasta migrare sunt ingreunate de intelegerea defectuoasa a prioritatilor angajatilor.

Spre exemplu, in timp ce angajatii au subliniat stresul drept factor principal pentru plecarea lor din companii, acest factor nu se afla nici macar intre primele cinci motive descrise de catre angajatori. Managerii erau de parere ca oamenii parasesc compania din simplul motiv ca nu sunt platiti suficient sau nu au oportunitati de a inainta in cariera.

"Sa atragi si sa pastrezi angajatii potriviti constituie o provocare pentru angajatori, la nivel global", a precizat Laura Sejen, global director pentru remunerari strategice la Watson Wyatt. "Angajatorii cei mai priceputi in construirea si pastrarea fortei de munca potrivita pentru afacere sunt de obicei persoanele potrivite pentru a plasa bonusurile pentru angajati in concordanta cu obiectivele companiei.

Programele unui management performant atesta faptul ca angajatii trebuie sa se dezvolte in cadrul unei companii si sa contribuie la performanta acesteia. Aceasta creeaza spiritul de echipa care ajuta la pastrarea angajatilor intr-o companie si contribuie la atragerea unor nou-veniti cu potential ridicat", a adaugat Sejen.

Studiul efectuat de Watson Wyatt Worldwide si WorldatWork a scos in evidenta faptul ca atunci cand angajatii sunt multumiti de nivelul de stres de la locul de munca si, in general, de viata lor profesionala, 86% dintre acestia tind sa ramana pe loc, in companiile in care se afla, spre deosebire de un procent de 64% dintre cei nemultumiti de mediul in care lucreaza.

Aproape noua din zece angajati, in acelasi context, ar recomanda compania in care lucreaza spre deosebire de jumatate dintre cei care sunt nemultumiti de conditiile de munca, care nu ar face niciodata acest lucru.
"La nivel mondial, ritmul frenetic al mediului de afaceri modern se razbuna pe angajati", a subliniat Adam Sorensen, global leeader in practica de remunerare la WorldatWork.

"Nu se pune problema daca angajatii sunt sau nu mai tentati sa-si paraseasca locul de munca sau sa vorbeasca de rau compania la care lucreaza, daca se simt coplesiti. Companiile care vor avea tentative de mentinere a stresului angajatilor la un nivel echilibrat vor economisi multi bani pe termeg lung deoarece, astfel, vor reduce uzura fortei de munca", a adaugat Sorensen.

Studiul a concluzionat ca, pentru a atrage, retine si a motiva angajatii cei mai performanti, companiile trebuie sa respecte niste reguli: sa comunice in mod clar asteptarile pe care le au de la acestia cu privire la bonificatii si sa nu isi incalce cuvantul.

Mai mult de doua treimi dintre angajatii care au declarat ca angajatorii lor respecta ambele reguli, adaugand ca sunt fideli companiilor in care isi desfasoara activitatea si sunt motivati sa contribuie la succesul acestora.

"In momentul in care angajatii observa ca performantele lor se reflecta in valoarea bonificatiilor pe care le primesc si ca managementul isi respecta promisiunile, angajatii devin mai dedicati muncii si au mai multa incredere in oportunitatile pe care le poate oferi angajatorul", a adaugat Sejen.

Printre altele, cercetarile efectuate au aratat ca jumatate dintre companiile chestionate au precizat ca activitatea managerilor lor, in ceea ce priveste performantele manageriale, este pozitiva si eficienta.
In cadrul studiului managerii din SUA au obtinut cele mai mici procentaje spre deosebire de cei din Asia-Pacific, care au avut scorurile cele mai ridicate.
Autor: Ioana Badiu, ZF

Ultimele articole

»
»
»