HR Marketing, strategia care da lovitura


Dupa cum spuneam in articolele anterioare, strategia unei companii de pozitionare pe piata ca si angajator preferat este foarte importanta pentru atragerea talentelor si pentru crearea si sutinerea numelui. Sincer vorbind, de cate ori nu am ales sa intram, ca si candidat, intr-un proces de recrutare, doar pentru ca era vorba de a “anumita” companie, numele acesteia rezonand cu nevoile noastre profesionale sau personale?


Intern, succesul unui program de employer brand depinde in primul rand de implicarea si sustinerea managementului. Astazi insa, as vrea sa va vorbesc despre un alt factor de success, departamentul de resurse umane.

De ce am ales HR Marketing? Pentru ca modul in care departamentul de resurse umane se pozitioneaza intern si extern “vanzandu-si” serviciile, contribuie la crearea si sustinerea imaginii de angajator preferat. Succesul nu este determinat doar de rezultatele reale, ci si de vizibilitate. Sunt companii ca General Electric pentru care vizibilitatea reprezinta aproximativ 80% din succesul final.
Mary Canavan, HR Director la The British Library spunea ca HR-ul trebuie sa demonstreze ca este relevant si esential pentru companie iar contributia lui trebuie sa fie foarte clar inteleasa, intern si extern; HR-ul trebuie sa se “marketeze” si sa se vanda. Daca nu stiu cine esti, ce vinzi si cum imi poti tu acoperi nevoile, de ce as mai avea nevoie de tine? Clientii nu cumpara de la tine pentru ca nu existi ci pentru ca nu ai intrat in mod real in viata lor cu ceea ce au ei nevoie. Am plecat de la cadre, am trecut prin personal, suntem resurse umane si sper ca in curand sa devenim oameni si cultura, un moment in care nu vom mai “vinde” servicii, proiecte si termene, ci experiente, comportamente, si cunostinte.

Pentru ca HR Marketing inseamna in primul rand comunicare. Va propun cate principii de baza ale acestei comunicari:

Consistenta in HR marketing este similara cu promovarea unei companii pe o piata. Departamentul de resurse umane trebuie sa fie consistent in mesajele trimise intern si extern. Clientii trebuie sa auda acelasi mesaj de la orice nivel ar veni el. Nimeni nu va avea incredere intr-un department care isi schimba rapid prioritatile fara nici un fel de explicatie sau sustinere. Mai bine nu comunici daca nu esti sigur de ceea ce vrei sa comunici. Mai mult chiar, este foarte importanta raportarea, ori de cate ori este necsar si util, la procesele de HR, strategie sau cultura organizationa.
Simplicitatea
mesajelor. Audienta nu va avea niciodata suficient timp pentru a parcurge mesaje lungi si incarcate. Gandeste-te la principiile de baza, detaliile inutile nu sunt foarte atractive si presupun prea mult timp pentru intelegere. A simplifica nu inseama a ascunde ci a comunica esentialul si potentialul beneficiu.
Atractivitatea -
sunt mesaje care trebuie comunicate in contextul afacerii, dar daca nu este neaparat necesar sa comunici totul, alege doar acele aspecte atractive care vor “prinde".
Atractivitatea nu inseama totusi sa comunici doar mesajele populare ci si modul in care iti construiesti comunicarea pentru grupurile tintite. Ce segmentare ai putea folosi? Ma gandesc la: top management, management, angajati, candidati. Fiecare grup are nevoi diferite si fiecare are importanta lui. Segmentarea te poate ajuta sa comunici diferit informatiile confidentiale sau sensibile.

HR Marketing nu reprezinta numai comunicare, ci este esential ca in spatele acesteia sa existe procese foarte bine puse la punct, dezvoltate si adaptate la nevoile companiei, profesionisti cu abilitati de comunicare, imaginatie, creativitate, inovatie si multe altele.