Pe scurt

Consultantii de la Ascent Group ar putea deschide inca patru birouri

Grupul de consultanta Ascent Group, cu afaceri de aproximativ un milion de euro anul trecut, intentioneaza sa mai deschida doua birouri in tara, in Bacau si Craiova, si doua in strainatate, in Macedonia si Muntenegru, pana la sfarsitul acestui an. "Chiar daca acum suntem un pic mai prudenti, avem de gand sa ne extindem, prin doua dimensiuni, prin birouri proprii si prin birouri partenere. In afara de tarile in care avem deja birouri, exista si vreo zece tari unde exista birouri partenere, printre care Albania, Muntenegru, Macedonia sau Ucraina", spune Adela Cristea, managing partner Ascent Group, care ofera servicii de consultanta pentru dezvoltarea afacerilor, contabilitate, resurse umane si training. Ascent Group are doua birouri in tara, in Bucuresti si in Arad si patru in strainatate, in Bulgaria, Serbia, Republica Moldova si Cipru.

In total, 40 de consultanti lucreaza pentru companie, 30 in tara si 10 in strainatate. Pe plan local, primul pe lista deschiderilor este biroul din Bacau, unde compania are deja un partener local, iar in Craiova, cel mai probabil, va fi preluata o firma locala, cu care Ascent Group colaboreaza deja si care a fost nevoita sa-si inchida afacerilor din cauza situatiei economice actuale. In timp ce Macedonia ramane pe lista posibilelor deschideri de anul acesta, in ceea ce priveste Muntenegru compania trebuie sa decida daca deschide acolo un birou independent sau proiectele vor fi coordonate in continuare de catre biroul din Serbia, ca si pana acum.

Pentru acest an, Cristea estimase initial o crestere cu 30% a cifrei de afaceri, insa, pe fondul crizei, aceasta estimare a fost revizuita. "Nu mizam pe o scadere a cifrei de afaceri. Unul dintre motive este si deschiderea recenta a biroului din Serbia", spune Cristea. Investitia intr-un birou de consultanta in strainatate se ridica la aproximativ 50.000 - 60.000 de euro, in timp ce, pe plan local, un birou poate fi deschis cu 35.000 - 40.000 de euro. Actionarii Ascent Group sunt Adela Cristea, care detine 45% din actiuni, George Spyrou, cu 35% si Marcel Chiscan cu 20%.

Anul acesta, angajarile la Olimpiadele Comunicarii au fost exceptie si nu regula

Agentiile de publicitate nu s-au grabit sa faca angajari anul acesta in cadrul Olimpiadelor Comunicarii, spun membrii juriului de la proba de advertising. "Dintotdeauna, Olimpiadele Comunicarii a fost o pepiniera de talente pentru agentii, insa anul acesta, fiind si criza, cred ca recrutarile au fost mai reduse. In opinia mea, angajarile au fost exceptie si nu regula. Spre exemplu, colegii mei prezenti la eveniment nu pareau sa vrea sa faca angajari", spune Razvan Matasel, managing partner al agentiei de publicitate Arsenoaiei & Matasel si membru al juriului in cadrul competitiei de la Olimpiadele Comunicarii, care, pe langa advertising, include si probe de relatii publice, comunicare institutionala sau marketing politic. La editia de anul acesta s-au inscris 600 de participanti, numai 225 dintre ei ajungand in finala.

Chiar daca principalul motiv pentru care nu s-au facut recrutari a fost legat de situatia economica actuala, nici nivelul de pregatire al participantilor nu a fost foarte ridicat, insa parerile sunt impartite in aceasta privinta. "Anul acesta s-au dat premii, insa nivelul a fost slab, participantii au lucrat greu si n-au avut idei foarte bune. Putini dintre ei sclipeau", spune Marius Negrea, director de creatie al agentiei Mark, care a participat la jurizarea competitiei. De alta parere este insa Sorin Psatta, integration communication director al grupului de comunicare BBDO Romania.

"Avand in vedere ca acum doi ani nu s-a acordat niciun premiu, iar anul acesta s-au dat toate premiile, cred ca nivelul participantilor a fost mai bun", spune el. In agentiile locale de publicitate, la nivel de entry level, un account executive poate castiga intre 250 si 500 de euro, in timp ce un copyrighter porneste de la un salariu de 250 de euro si poate ajunge la salarii de peste 500 de euro.

15 joburi disponibile pe noua sectiune de joburi a site-ului Orange

Orange, unul dintre cei mai mari operatori de telecom de pe piata locala, a lansat o noua sectiune de joburi pe site-ul companiei, in prezent fiind 14 locuri de munca disponibile, cele mai multe in departamentul de customer service, dar si in IT sau finante. La joburile disponibile se adauga si un internship in departamentul tehnic. Avand in vedere flexibilitatea noului site, candidatii urmeaza sa fie selectati mult mai usor pentru jobul care li se potriveste. Mai mult decat atat, ei pot primi notificari in ceea ce priveste oportunitatile existente in orasele de care sunt interesati sau in departamentele pentru care au optat. In prezent, pe site-ul Orange exista 14 posturi disponibile in Bucuresti si unul singur in Teleorman.

Autor: Delia Oniga, ZF